torsdag 16. juni 2011

Piratmuffins med blåbær



God kveld!
På tirsdag fylte lille Noah 4 år. På morgenen fikk han servert piratmuffins som jeg laget i en fei før jeg skulle legge meg dagen før. Her kommer oppskrift:
  
Blåbærmuffins
2 stk egg 
2 dl sukker 
125 g smør 
1 dl melk 
4 dl hvetemel 
1 ½ ts bakepulver 
1 ts malt kardemomme  
200 g blåbær



Visp egg og sukker til  eggedosis. Smelt smøret og bland det med melken.
Ha blandingen i eggedosisen, så det tørre til slutt.
Tilsett blåbærene.
 
180 grader  
20-25 minutter

Siden jeg hadde litt dårlig tid på morgenen pyntet jeg de med ferdig hvit icing fra Wilton.



Icingen + kobler (tyll/tip)) har jeg kjøpt på Rafens.
Muffinsformer og flagg har jeg kjøpt i USA.



Ha en fin torsdagskveld!
Klem fra
Lotta

1 kommentar:

  1. Fine de var! Herlig med piratflagg og greier :) Du er så flink og kreativ!

    Ønsker deg en herlig kveld!
    Klem

    SvarSlett